16 Aralık 2008 Salı

Yunanistan ateşi sarkozy'e duman yararsa.. : Yunan isyanı, Sarkozy'ye eğitim reformunu erteletti

Fransa Eğitim Bakanı Xavier Darcos, lise öğrencilerinin ülke genelinde başlattığı gösterilerin ardından, müfredatta yapmak istediği reformları erteledi.

Fransız basını, Yunanistan'da başlayan gösterilerin Fransa'ya sıçramasından endişe eden Fransa Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy'nin, Xavier Darcos'tan reform paketini ertelenmesini istediğini duyurdu. Darcos, Europe 1 radyo kanalına yaptığı açıklamada, "Sosyal gerilimin reformları rehin almasını istemiyorum. Toplumsal sorunlara eğitim konusunun karıştırılmasını istemiyorum. Şu anda atmosfer, reform için gerekli diyaloğu engelliyor. Bunu 1 yıl geciktirmek çok sorun değil." diye konuştu. Fransa'da geçen hafta lise öğrencileri, ülke genelinde düzenlenen gösterilerde, reform paketini protesto etmişlerdi. Öte yandan Yunanistan'da 6 Aralık'ta bir gencin polis kurşunuyla yaşamını yitirmesinin ardından tüm ülkede başlayan şiddet yüklü gösterilerin yerini genelde olaysız protesto gösterileri aldı. Başkent Atina ile Selanik kentleri başta olmak üzere birçok kentte hafta sonunda çatışmasız geçen gösteriler dün de devam etti. Paris, Atina, aa
16 Aralık 2008, Salı

kaynak: zaman